Ikke la deg stoppe av fiktive bookinger!

For en tid tilbake bet jeg meg merke i en artikkel på E24.no. «Utenlandske bestillinger beslaglegger hotellrom som vil bli ledige hvis innreiseforbudet vedvarer»

I artikkelen bekrefter administrerende direktør i NHO Reiseliv, Kristin Krohn Devold, at mange av deres medlemmer har betydelige mengder bestillinger via bookingtjenester, trolig fra utenlandske gjester som kommer til å avlyse mer eller mindre i siste liten. Og som vi alle vet, vil innreiseforbudet vedvare en stund til. Utenom for noen få utvalgte.

Som så mange av mine felles landsmenn, har jeg den siste tiden skummet sosiale medier og reiselivssider for å finne årets sommerferie. Kravene er mange og kanskje litt annerledes enn de vi har til vanlig. Hoteller, restauranter og aktivitetstilbydere bruker aktivt sosiale medier som markedsføringskanaler. Og jeg håper mange biter på! 

Landet vårt har så mye å by på, og jeg håper alle nå benytter denne sommeren til å oppleve det resten av verden bare kan drømme om. For eksempel, kan stjernerestauranter som vanligvis har mange måneders venteliste, nå ha ledige bord. Naturperler, museum og andre attraksjoner vil ikke være overfylt av utenlandske turister. Benytt muligheten og støtt lokale, regionale og nasjonale bedrifter!

Hos oss ble ferieplanene ganske raskt spikret, og nødvendige bestillinger kunne gjøres. Med artikkelen fra E24.no ferskt i minne, var jeg kjapp å sende en e-post til ønsket hotell når det viste seg være fullbooket på nett. Og jammen fikk jeg ikke positiv respons. -  Joda, her har vi ledig rom til dere, både i annekset og i hovedhuset. Og grunnet situasjonen vi befinner oss i, kan rommet fritt kanselleres frem til dagen før ankomst.

Så mitt råd – ikke la deg stoppe av fiktive overbookinger på nett. Ta direkte kontakt og sikre deg en unik reise i et land fullt av opplevelser både for liten og stor.   

Med ønske om en flott og begivenhetsrik norsk sommer!
- Nina Myklebust