I&M Kommunikasjon skifter navn til BMERK
Ålesundsbyrået skifter navn til BMERK etter 46 år. Nå ønsker vi et navn som sier mer om hva vi jobber med og hva vi kan hjelpe kundene våre med, forteller daglig leder Runar Haugen.
Byrået ledes av mangeårig markedsdirektør i Ekornes, Runar Haugen – som bygget opp Stressless fra starten av 90-tallet til å bli et av Norges mest kjente merkevarer internasjonalt.
BMERK kan skilte med kunder som Jets, Kongsberg Maritime, Ekornes, Vard og OBOS. Byrået har også nylig levert merkevarestrategien til Havila Kystruten, som i 2021 tar opp kampen med Hurtigruten. Runar Haugen gir kundene og det enestående og profesjonelle næringslivet på Sunnmøre en stor del av æren for at byrået snart kan feire 50 år i bransjen.
– Vi har vokst frem i Norges mest driftige region, drevet av innovasjon, entreprenørskap, pionerarbeid og internasjonalisering. Trolig er vi det mest internasjonale byrået i Norge, med en lang rekke av de mest internasjonale selskapene i landet som kunder. Vår lange fartstid og internasjonale erfaring i kombinasjon med ny teknologi, faktabasert strategi og kreative virkemidler gjør at vi kan bygge merkevarer på en helhetlig måte, forklarer Haugen. Byrået har styrket staben med ny kompetanse på flere områder, og har i dag 18 ansatte.
Merkevarebygging handler om å gjøre seg bemerket
– BMERK handler både om å bli lagt merke til, og om god merkevarebygging. Alle bedrifter har en historie å fortelle. Vår jobb er å sørge for at den blir effektivt og godt fortalt, slik at våre kunder gjør seg bemerket, sier daglig leder Runar Haugen om det nye navnet på det merkevarestrategiske reklamebyrået. Vi er og skal være ledende innen utvikling og implementering av merkevarestrategi, vi utvikler kreative løsninger og vi formidler budskapet effektivt til kundene ved bruk av det siste innen digitalmarkedsføring, sier Haugen.
– Merkevarebygging handler om mer enn design og fiffige ideer. Det viktigste er å gjøre seg bemerket overfor de riktige kundene, fastslår byrålederen.
Satser digitalt
Det «nye» byrået BMERK er på ingen måte en nybegynner. Med sine 46 år er dette et av Norges eldste byråer, og har opparbeidet seg en unik kompetanse og erfaring i bransjen.
– Næringslivet i vår region er i stadig endring, og vi endrer oss i takt med omgivelsene. Vi opplever nå en lynrask teknologisk utvikling, med stadig smartere metoder for å kommunisere. Vi har derfor styrket oss kraftig på digital kompetanse de siste årene. Mulighetene har aldri vært større. Vårt mål er å hjelpe våre kunder å se dem – og bruke dem riktig, avslutter Haugen.